[SISCANOVA’S CHOICE] CERCLE MUSIC

 

„Cercle Music” sau „Ce se întâmplă atunci când combini locații unice cu muzica electronică?”

Povestea celor de la Cercle Music atrage foarte multă atenție, deoarece se bazează pe o idee simplă și originală – cum ar fi să aducem muzica electronică în locuri insolite. Conceptul brandului este următorul: în fiecare luni, Cercle filmează un artist care pune muzică, pentru o oră, într-un loc unic. Atât setul cât și interviul ce-l succede sunt transmise Live pe Facebook. Interacțiunea cu publicul este esențială, așa că DJ-ul răspunde la o serie de întrebări care vin direct din social media. Poveștile și răspunsurile sunt la fel de captivante ca muzica pe care o pun. După acest scurt interviu, artistul primește un cadou, care vine împachetat într-un „mistery box”, din partea celor de la Cercle.

Până acum, majoritatea locațiilor, în care s-au desfășurat evenimentele, au fost din Franța. Astfel, Kölsch a mixat la Turnul Eiffel, Boris Brejcha la Castelul Fontainebleau, Carl Cox la castelul Chambord, Tale of Us la Aeroportul Charles de Gaulle, Stephan Bodzin la Piz Gloria în Alpi, iar Solomun a pus muzica în teatrul roman Orange, patrimoniu al UNESCO. Cu toate acestea, Cercle a organizat și evenimente în alte țări, precum Anglia (Fatboy Slim în Brighton), Malta (Tal Mixta în Peștera Gozo) sau Spania (Georgia Angiuli în Ibiza). Multe dintre aceste locații sunt atracții turistice mai mult sau mai puțin accesibile publicului. 

În cei trei ani de existență, brandul francez Cercle Music a crescut foarte mult, iar biletele pentru evenimentele lor se vând instant. Acum au peste 680k de fani pe Facebook și peste 391k de abonați pe YouTube, cu 72 milioane de vizualizări.

Aceste date sunt în continuă creștere, întrucât platforma transmite live evenimentele pe Facebook. Prin parteneriatul cu Facebook și Instagram, promovarea evenimentelor se face aproape singură. Echipa celor de la Cercle este mică, însă foarte eficientă, iar succesul brandului a adus mulți sponsori și parteneriate, precum Faze Mag, Beatport etc. Biletele sunt în număr limitat și pot fi cumparate prin platformele puse la dispoziție de brand, iar prețul variază între 15 și 50 Euro.

Există și critici aduse brandului legate de faptul că unele petreceri seamănă cu cele de la Boiler Room. Este adevărat că și cei de la Boiler Room au organizat unele evenimente în locații speciale, cum a fost petrecerea din curtea Cetății Râșnov cu Barac, însă cei de la Cercle se diferențiază prin faptul că organizează fiecare show într-o locație specială.

Ei au pornit de la un concept simplu și s-au dezvoltat într-un brand foarte puternic, care atrage de la eveniment la eveniment tot mai mulți fani. Ceea ce este interesant este faptul că sunt și persoane care merg la petrecerile lor datorită locațiilor unice, dar fără a fi iubitori de muzică electonică, neapărat. Mai mult, cei de la Cercle au devenit un punct de reper și pentru alte branduri. Spre exemplu, cei de la Defected au făcut un live unic din Tower Bridge, în mai. Acest eveniment nu a avut public, din motive de spațiu și siguranță, dar seturile celor de la CamelPhat și Sam Divine au fost transmise în direct pe Facebook, după modelul francezilor.

Pentru sezonul ce urmează cei de la Cercle Music promit și mai multi invitați, în locuri din toată Europa. Cine știe, poate îi prindem și în România. Până atunci, intră pe canalul lor de YouTube, unde poți revedea înregistrările evenimentelor! Eu te las, ca de obicei, cu un set special: Black Coffee @ Salle Wagram for Cercle. 

Șișcanova. 

 

Be sociable

Post a Comment

You don't have permission to register