[Guest Editor] Bross: DEEP HOUSE BUCHAREST

faceeaPe langa pasiunea pentru muzica si DJing, Bross face parte din “familia” care coordoneaza proiectul Deep House Bucharest. Totul a pornit din pura pasiune pentru genurile deep house, deep techno si dream house, din dorinta de a oferi petreceri alternative stilului consacrat de minimal si techno preferat de publicul din Romania. DHB reprezinta o miscare melodica care invita lumea sa exploreze noi concepte de petreceri orientate catre fidelizarea unei comunitati. L-am rugat pe Bross sa ne povesteasca mai multe despre conceptul din spatele DHB si astazi preia legatura ca Guest Editor:

 

Intre evenimente si DJing

Pentru echipa Deep House Bucharest  si implicit pentru mine, evenimentele sunt reale oportunitati de distractie si soclializare, departe de job-ul pe care il facem zilnic. Nu privesc proiectul DHB ca o responsabilitate, dimpotriva. Totul s-a nascut din joaca si pasiune pentru aceasta nisa muzicala pe care o propunem publicului. Sigur, ideal ar fi ca cele doua sa se intrepatrunda – DJingul si responsabilitatea petrecerilor. Dar, cine stie, poate pe viitor vom putea lucra aceiasi prieteni, impreuna, exclusiv la acest proiect. Inca de la inceput, am incercat sa crestem comunitatea DHB exclusiv organic, bazandu-ne pe interactiunea directa cu publicul si prin promovarea talentelor inca necunoscute pe scena de clubbing.

Despre Djing, pot sa spun ca a fost un an productiv pentru mine, cu gig-uri superbe in tara si in strainatate. Totodata, ma bucura faptul ca productia muzicala merge pe acelasi trend ascendent, astfel ca va puteti astepta la cateva surprize in acest an.

 

 

Ce se intampla in “BACKSTAGE”

Pentru a avea o petrecere de succes, in primul rand este important sa ai un plan bine pus la punct. Din fericire pentru audienta, din nefericire pentru promoteri, scena de clubbing din Romania este suprasaturata de petreceri cu muzica electronica. Astfel, trebuie sa iei mereu in considerare cate si mai ales ce petreceri mai sunt in acea data, care concureaza cu tine.

 

Locatia aleasa trebuie sa se potriveasca cu vibeul petrecerii, cu sezonul in care se desfasoara. Totodata, trebuie sa existe o colaborare bazata pe respect si incredere intre organizatori si detinatorii locatiei. Din nefericire, uneori asta lipseste si pot aparea episoade mai putin placute.

 

Conteaza foarte mult si modul in care promovezi aceste evenimente. Desi suntem in era digitala, am observat ca interesul publicului creste atunci cand este stimulat offline, asa ca recomand socializare face 2 face. Ajuta foarte mult, mai ales in contextul cresterii comunitatii, despre care am mentionat anterior.

 

In ceea ce priveste artistii, dupa ce am experimentat mai multe tipologii, am ales in cele din urma sa ne axam pe promovarea scenei locale, colaborand cu DJi care si-au creat o imagine si rezoneaza cu sound-ul nostru. #supportYourLocalartists este motto-ul dupa care ne ghidam in organizarea unei petreceri.

DEEP HOUSE BUCHAREST

Strategia noastra se axeaza pe petrecerile cu un aer mult mai intim decat intalnesti pe la festivaluri sau mega-party-uri de tip sala Polivalenta. Alegem si locatiile astfel incat sa favorizeze aceasta perspectiva, astfel ca publicul nostru de regula nu depaseste 300 de persoane la un party. In 2019, dorim sa promovam mai multi artisti tineri printr-o serie de evenimente DHB la KulturHaus, sala terminal. Este o locatie noua pentru astfel de petreceri dar una cu un foarte mare potential, pe care am testat-o deja inaintea sarbatorilor de iarna si ne-a placut grozav de mult.

 

Spuneam ca in acest moment cautam sa marim roaster-ul de artisti care prefera o varianta mult mai melodica a house-ului. Suntem intr-un continuu scouting. Am inceput eu cu Major Ross, care a intrat pentru o perioada de la pupitru ‘la cabine’, iar pe parcurs am cunoscut o serie de oameni minunati, cu aceeasi viziune ca noi. Este genial cand ajungi sa intalnesti oameni care iubesc acelasi gen muzical, care te inspira, si pe care ii inspiri.

 

Revin putin la momentul in care DHB a luat viata. Intr-o dupa-amiaza eu si Mihai (Major Ross) stateam pe canapea si ne plangeam de faptul ca in Romania stilul de muzica pe care il gustam nu este indeajuns de prezent in zona de clubbing. Traditional, sound-ul de clubbing de la noi era (sau probabil inca este) indreptat spre un tech-house sau minimal.

 

Desi la noi veneau adesea artisti internationali recunoscuti pentru seturile lor melodice, cumva, atunci cand ajungeau aici se lasau influentati in seturile lor de acest stereotip muzical asumat la nivel national. Astfel, am decis sa ne ‘luam soarta in propriile maini’ si am lansat Deep House Bucharest. Proiectul DHB ne-a maturizat si ne-a oferit oportunitatea de a ne dezvolta skill-urile organizatorice. Mai mult decat atat, am invatat sa fim creativi, sa comunicam cu publicul si sa transmitem emotie.

 

Incepand din acel moment, misiunea noastra principala a fost promovarea acestui tip de house armonios, fie ca este vorba despre deep house, progressive sau melodic techno. Sustinerea artistilor locali si interactiunea continua cu publicul nostru este vitala in organizarea unui eveniment marca DHB, nu numarul de bilete vandute sau ce public ar putea aduce artistul pe care il platesti. Cred ca petrecerilor de muzica house din Romania, dar in special din Bucuresti le lipseste acest feeling, de petrecere ‘intre prieteni’.

 

COMMUNITY & DJS

Pentru noi publicul inseamna prieteni, carora le suntem recunoscatori pentru suport si pentru ca ne sunt mereu alaturi. Ei fac petrecerile legendare, noi doar asiguram fondul sonor. Comunitatea creste cu fiecare eveniment si asta ne da curajul de a merge mai departe, cu aceeasi pasiune. O sa-i las si pe ei sa comenteze aici.

 

adrien si andrew Case au fost doi oameni pe care DHB-ul a avut sansa sa ii includa in echipa de DJ rezidenti. Ambii au crescut practic odata cu noi, au un talent deosebit in productia muzicala si o ureche cum rar intalnesti. Intre timp, baietii au si scos cateva releasuri foarte apreciate la Akbal, Shanti Radio Moscow, Magician on Duty. Ma simt privilegiat sa lucrez cu ei in studio. Un nou membru ar fi Victhor care desi e la inceput de drum in scena asta, are o experienta vasta in industria muzicala si cred ca o sa aduca un aport important scenei locale.

 

Experience-focused sau Social Media?

Parerile pot fi impartite aici. Avem in echipa oameni care stiu cat de importanta e partea de content si ne ajuta enorma cu asta, deci da, contentul conteaza, dar nu este suficient. Content-ul creeaza contextul, dar experienta este cea mai importanta. Cred ca suntem onesti in imaginea pe care o prezentam publicului si nu am incercat niciodata sa ‘ii agatam’ prin momeli digitale.

Din punctul meu de vedere, experienta este produsul final de care putem sa fim mandri, experienta publicului. Momentul acela cand, dupa petrecere, vine un om pe care nu l-ai mai vazut niciodata sa iti multumeasca pentru clipele pe care le-a trait si pentru muzica pe care a experimentat-o la party ne provoaca cea mai mare satisfactie. Asa se nasc prietenii solide si asa am cunoscut majoritatea prietenilor din crew-ul DHB.

Asadar, noi recomandam deconectarea de la dispozitive atunci cand suntem la party, dar nu suntem absurzi sa impunem o asemenea regula, pentru ca nu avem pretentia ca toti sa aiba aceeasi perspectiva.

A SMALL ADVICE

Atunci cand pornesti pe acest drum, nu uita de ce ai facut-o. Nu va abandonati pasiunea la primul obstacol si fiti rabdatori. Creati o echipa alaturi de oameni la fel de indragostiti de muzica si investiti timp in factorul social, care este vital in aceasta industrie. Iesiti, legati prietenii, creati-va contacte. Nu te ajuta cu nimic faptul ca esti talentat, daca nu te stie nimeni. in ceea ce priveste productia, experimentati si descoperiti-va propriul stil. Transpuneti sentimentele in muzica si nu ezitati sa transmiteti!  

Bross.

 

Be sociable

Post a Comment

You don't have permission to register