[HEALING VIBES] Legatura dintre muzica si blockchain

Tranzitia de la muzica analog, la muzica prelucrata digital ne-a schimbat semnificativ modul in care ne raportam la piese, ne-a schimbat obiceiurile de consum si perspectiva cu care privim viitorul pentru acest domeniu.

Asta a facut ca muzica sa apara peste tot si oricat am vrea noi sa devenim cartite si sa ne facem propriile galerii subterane, de muzica nu scapam. Suntem bombardati de sunete in fiecare zi, pe unele le grupam intr-o gramajoara si le numim muzica, iar pe altele le lasam in voia sortii. Dar ce se intampla cu acele sunetele lasate in voia sortii? Ce se intampla cu acele texte nescrise, nerostite si neasezate pe o linie melodica? Semnele de intrebare se extind la cine ii baga in seama pe debutantii aia care au o sclipire, dar care pot intampina o nesansa la inceput de drum? Un drum presarat, de altfel, de o competitie permanent in crestere, dar in care, in mod ironic, compozitorii si artistii rar colaboreaza cu cineva care nu se afla in cercul lor de cunoscuti. Ceea ce slabeste mult sansa ca aspirantii sa dobandeasca o sansa reala de a-si auzi muzica. Right?

Aici apare in ecuatie K-tune, care, potrivit Forbes.com, este o platforma de tip studio virtual si omniprezent care extinde oportunitatile de colaborare si de promovare dincolo de granitele cercurilor sociale obisnuite. K-tune nu este singura companie de acest gen. Astfel de startup-uri exista in SUA: Mediachain, UJO, Open Musica Initiative, sau in UK: Choon, Mycelia sau Blokur.

K-tune, o companie infiintata de un coreean care isi propune sa ii ajute si pe ai mai sarmani dintre saramani si sa le intinda o bucata de pita sa inceapa si ei sa aiba de unde sa traiasca. K-tune este o platforma care se adreseaza producatorilor de muzica din toata lumea, dar in special celor dedicati genului K-pop-ului, data fiind proximitatea care ofera o mai mare accesibilitate acestora. Businessul a fost fondat de un specialist in ale finantelor, un antreprenor in serie si un renumit producator de K-pop. K-tune este o comunitate care isi propune sa reuneasca artisti din intreaga lume care vor sa colaboreze si sa aiba curajul sa se exprime liber prin compozitiile lor. Pe aceasta platforma utilizatorii pot gasi parteneri cu care sa lucreze, sa intieze proiecte muzicale, dar si sa cumpere componente ale unei piese- instrumentalul, versurile, vocile sau cele care se preteaza cel mai bine pentru propriile lor creatii. Astfel, K-tune ofera amatorilor sansa de a lucra cu nume consacrate din industria muzicala, ce le pot oferi indrumare, atat in parcursul procesului de productie muzicala, cat si pe partea tehnica sau de vanzari. Este una din cele companii care pune pret pe cautarea de talente si mai putin pe valoarea numelui in sine.

Inovatia acestor tipuri de start-upuri vine mai intai din ce ofera ca platforma, in regim de comunitate, iar mai apoi din ceea ce ofera ca solutie la nivel de infrastructura digitala.

Aici vine partea interesanta pentru ca solutia propusa este tehnologia blockchain. Tocmai am creat o asociere de termeni pe care nu credeam ca o sa-i vad asezati, unul langa altul prea curand: muzica si blockchain. Blockchain este cuvantul ala pe care l-ai auzit atat de des, dar nu ai fost niciodata curios/curioasa sa vezi despre ce vorba cu adevarat. Dar daca acum are legatura cu muzica, oh, well…

Da, are legatura cu muzica si cu viitorul industriei muzicale. Dar mai intai, haide sa stabilim ce este blockchainul ca sa fim siguri ca ne intelegem cu totii. Daca recurgem la o definitie simpla a termenului ajungem la un lant de blocuri de date securizat prin criptografie, unde datele sunt imuabile si descentralizate. Blockchainul este infrastructura digitala care sta la baza criptomonedei bitcoin si a celorlalte monede digitale.

Practic, ofera o infrastructura digitala mai sigura si mai ieftina- ceaa ce face posibil obiectivul propus de K-tune.

„Exista o serie de aspecte pe care tehnologia de tip blockchain le poate imbunatati in industria muzicala. Prin metodele clasice de patrundere in acesta industrie esti nevoit sa vorbesti cu un profesionist, un producator sau artist care apartine de un label si cu care va trebui sa imparti castigul. In tot acest proces exista si alti intermediari precum agentiile de copyright si, la un moment dat poate si un avocat. Gratie tehnologiei de tip blockchain ar fi foarte dificil sau practic imposibil de manipulat datele. Prin urmare, nu va mai fi nevoie de intermediari intrucat artistii vor ajunge la un consens in ceea ce priveste sumele care li se cuvin”, explica intr-un interviu Sean Jong, COO-ul companiei K-tune.

Tehnologia de tip blockchain ar acoperi si problema platilor artistilor. Potrivit celor mai recente date, Apple Music, al doilea cel mai mare serviciu de streaming din lume plateste artistii cu aproximativ 0,0056 dolari pentru fiecare play, in vreme ce Spotify, pestele cel mai mare din ocean, plateste si mai putin: 0,0032 dolari americani. Youtube iti da si mai putin- 0.0009 dolarei. Asta daca nu te cheama Taylor Swift si castigi intre 280.000 si 390.000 de dolari doar din Spotify.

Be sociable

Post a Comment

You don't have permission to register