
[SOUNDTRACK ID] Chernobyl soundtrack ID pls!
Inainte de moartea sa, compozitorul Jóhann Gunnar Jóhannsson trebuia sa compuna muzica pentru mini-seria Chernobyl produsa de HBO care s-a incheiat cu o zi in urma. Poate ca acest nume nu va este cunoscut, insa el a produs muzica aia blana din filme ca Arrival, Sicario, Mother! si multe altele pentru care a fost nominalizat fie la Oscar, fie la Globul de Aur. Pe cel din urma l-a si castigat pentru ca nimeni nu poate sa transpuna in muzica cum se aud fenomenele pe care nu le vedem cu ochiul liber, sentimentele si obiectele, asa cum o facea tipul asta islandez.
Cunoscut fiind pentru modul in care imbina tipurile “clasice” de orchestratie de film cu elemente din muzica electronica contemporana, acesta a fost alegerea cea mai inteleapta a producatorilor HBO pentru cele 5 episoade care aveau sa ne dea indeajuns de multe meme-uri incat sa ne impinga sa mergem si la vot. Pentru ca Jóhannsson a amestecat “niste” cocaina cu “niste” medicamente, Hildur Guðnadóttir, prietena veche si colaboratoare la majoritatea proiectelor sale de dupa 2000, il inlocuieste si compune pentru Chernobyl.
Aceasta a mers chiar in Lituania la reactorul Ignalina (cel mai apropiat din punct de vedere al constructiei de cel de la Cernobil) unde show-ul a fost filmat, pentru a inregistra sunetele ambientale din incaperi. Cu ajutorul specialistului in sunet Chris Watson si a producatorului Sam Slater, cei trei au ascultat ore intregi de material pentru a scoate sample-urile potrivite care sa puncteze fiecare moment cheie din scenariu. Tot inregistrarile respective au servit drept inspiratie pentru majoritatea muzicii care se afla pe coloana sonora a mini-seriei.
Ca stil, Jóhannsson si Guðnadóttir au lucrat cel mai mult cu inregistrarea instrumentelor cu coarde si procesarea lor prin filtre digitale. Daca Akufen, DJ Vadim si Spectre va spun ceva, e bine sa stiti ca Jóhannsson a colaborat cu Mille Plateaux (casa de discuri din Germania care scoate minimal techno si alte chestii experimentale) si a folosit de multe ori compozitiile artistilor semnati acolo. Guðnadóttir a colaborat cu The knife pe consacratul album Tomorrow, In a Year, cu finlandezii din grupul electronic Pan Sonic si a fost anuntata ca fiind compozitorul coloanei sonore pentru The Joker in regia lui Todd Phillips.
Pana pe 4 Octombrie cand vom putea sa-l vedem pe Joaquin Phoenix in rolul titular din The Joker cum danseaza pe muzica compozitoarei islandeze, putem sa reflectam tot pe muzica ei la intrebarea care deschide si inchide mini-seria Chernobyl: “Care este pretul minciunilor?”. Daca sunteti curiosi dar stomacul nu mai rezista sa vedeti tragedia care a nascut aceasta intrebare, de 6 zile a fost lansat soundtrack-ul serialului de catre Deutsche Grammophon and you can listen with your eyes closed!