
[UPDATES] Daca fiecare producator are un label, cate label-uri are un DJ?
Da, traim in era in care fiecare vrea monopol pe ceea ce face. O fi poate pentru ca suntem un pic superficiali sau poate e pura izolare, poate e metoda de comunicare sau pur si simplu o dorinta. In lumea muzicii electronice intalnim foarte multi artisti care aleg sa isi faca propriul sau label. Multi spun ca este o decizie buna atunci cand vrei sa te exprimi asa cum vrei si in ce mod vrei, iar altii spun ca o sa ajungem sa traim intr-o lume in care daca fiecare artist o sa aiba propriul label, ce se mai alege de scena per total?
Este una dintre putinele dezbateri care circula in scena actuala. Artistii din spate nu stiu exact ce vor. Sa fie labelul principalul obiectiv? Sau nu? Cum sa comunice cu brandurile deja existente? Cum stiu care e o abordare ok si ce cauta label-urile? Cand e timpul sa faci switch-ul intre label-uri? E clar ca sunt multe de discutat, insa pare ca niciodata nu e timp sa stam la masa si sa le discutam. Industria se schimba constant, iar trendurile au ajuns sa contureze etapele de formare ale artistilor de muzica electronica. Multi artisti aleg sa mearga pe calea DIY si sa faca totul asa cum considera ca e mai bine. Ramane la latitudinea oamenilor sa decida daca e ok sau nu, sau artistul ar trebui sa isi vada de treaba?
In metoda DIY se incadreaza si labelul. Ar trebui sau nu ca un artist sa faca acest pas? In cadrul programului de mentorat pentru DJi si producatori, am stat de vorba cu Ralf Kollmann, fondatorul Mobilee, care a povestit putin si despre cum influenteaza un label directia unui producator. Relatia cu un creator nu este nicoidata usoara, in special cand vorbim despre oameni care petrec zile in studio incercand sa ajunga la un sound care sa ii defineasca. Si da, e normal ca intr-o industrie care este atat de dinamica si in care imaginea a ajuns sa conteze la fel de mult ca muzica, anumiti artisti sa inceapa sa mearga pe cai proprii.
Ceea ce a punctat Ralf foarte bine este faptul ca nimeni nu contesta autenticitatea artistilor cu sau fara label, atat timp cat acestia reusesc sa demonstreze in continuare ca prin muzica te poti exprima asa cum esti tu. Totodata, labelul este intr-adevar o metoda foarte buna de monetizare, de organizare si de cumulare a unor abilitati de business. It’s your baby, make sure it grows ok.
Intr-o lume de DJi si producatori, de label-uri si evenimente, fiecare artist se lupta sa fie auzit. Nu e o meserie usoara si nu e o arta inteleasa de toata lumea. Daca fiecare producator ar avea un label, fiecare DJ ar putea sa se afirme mai mult? Noi zicem ca muzica inca e capabila sa vorbeasca pentru producator, indiferent de modalitatile in care este prezentata. Iar fiecare dintre noi trebuie sa fie apt sa filtreze eforturile anumitor artisti si sa gasim modalitatile ideale de a-i sustine.