[UPDATES] FYRE: Ce avem de invatat din festivalul care a avut loc in online

 

Billy este un antreprenor. Billy nu este orice fel de antreprenor, ci unul care fraudeaza si incepe afaceri prin care reuseste intr-un mod persuasiv-malefic sa convinga diferiti investitori sa ii transfere sume colosale de bani. Nu fi ca Billy, caci Billy a distrus vietile catorva mii de oameni in 2017, atunci cand a lansat campania de promovare a festivalului FYRE.

 

FYRE se presupunea a fi unul dintre cele mai inovatoare si revolutionare festivaluri din lume, cu un line-up care acoperea mai multe genuri muzicale si o locatie exotica: insula pustie din Bahamas care a apartinut candva baronului drogurilor Pablo Escobar. Un video de promovare foarte bine produs, alaturi de unele dintre cele mai renumite fotomodele din lume, bauturi si un yacht. Un video de promovare lansat pe cel mai puternic canal din lume: social media. Si cum sa nu crezi ca e pe bune cand cele mai misto fotomodele posteaza imaginile, adauga un hashtag si te indeamna sa iei parte la experienta secolului? Biletele au fost vandute instant, inclusiv cele care contineau si cazare: diferite schite cu vile minimaliste si boeme, promisiuni de design si acomodare de lux, adecvate pentru gustul unor copii cu bani si influenceri. Kendal Jenner a fost platita cu 250.000 de dolari pentru a anunta festivalul pe Instagram-ul sau.

 

 

Ce s-a intamplat cu adevarat? Festivalul a fost un esec, si te invitam sa te uiti la documentarul Netflix unde vei regasi fiecare detaliu legat de povestea tragica a festivalului care s-a intamplat doar online. Puterea social media? Da. Asta pentru ca o personalitate, o vedeta, un influencer te poate convinge chiar atat de usor ca realitatea este asa cum vrea un brand sa te convinga ca este. Ajunsi pe “faimoasa insula” care era total diferita de cea mentionata initial in campania de promovare, peste 400 de oameni si-au dat seama ca totul este nimic mai mult decat o frauda. Bagajele au fost aduse pe insula in camioane, fara nume sau tag-uri, corturile in care aveau sa fie cazati erau ude si rupte de furtuna, iar mai presus, nici nu erau suficiente. Oamenii platisera pentru un bilet de avion care nu avea zbor de retur si intreaga insula s-a transformat intr-un infern pe pamant. Mii de oameni care au muncit la festival nu au fost platiti, iar echipa din spate nu era informata in legatura cu statusul festivalului: echipa de marketing, de social media, de IT si de media. Oh, well, asta da plan diabolic. JA Rule si Billy, fondatorii festivalului nu si-au asumat daunele provocate, iar JA Rule se afla inca in libertate in ciuda sumei colosale din acest proiect de frauda.

 

Concluzia? Nimic nu este ceea ce pare, asa ca orice festival, petrecere sau artist care promoveaza parca o realitate imposibila, se poate chiar sa o faca. Exista nenumarate exemple de festivaluri care chiar au reusit sa creeze un concept nou si fain, cu o organizare impecabila, precum cei de la Burning Man sau Modernity Events, insa cu totii avem de invatat ceva din cazul festivalului FYRE: social media va ramane o realitate inventata, research-ul este mandatory in cazul unui festival imens.

 

Be sociable

Post a Comment

You don't have permission to register